Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som rör din prenumeration. I vissa fall bör du kontakta förlaget som ger ut din tidning, kontaktuppgifter till respektive förlag hittar du på denna sida.

Om jag inte fått min premie, vart vänder jag mig då?

Det är enklast och går snabbast om du vänder dig direkt till förlaget som distribuerar din tidning. Kontaktuppgifter hittar du här.

När kommer fakturan?

Fakturorna skickas ut från förlaget som ger ut tidningen. I de flesta fall kommer fakturan ungefär samtidigt som den första tidningen (vilket kan ta mellan 2-8 veckor beroende på förlaget och tidningens utgivningsschema).  Leta upp din tidning i denna lista och kontakta förlaget om det uppstått frågor kring fakturan.

När får jag min första tidning?

Det kan dröja mellan 2-10 veckor innan du får din första tidning. Detta är beroende av förlaget som skickar ut tidningen samt av tidningens utgivningsschema. Till exempel kan en tidning som ges ut endast en gång varannan månad ha längre leveranstid om beställningen registreras precis efter det att ett nummer skickats ut. Internationella titlar har även en längre levaranstid än svenska titlar.

Leta upp din tidning i denna lista och kontakta förlaget för mer information om när du får din första tidning.

Måste jag betala något direkt?

Nej det måste du inte. Du betalar via en faktura som skickas hem till dig från förlaget som ger ut tidningen.

Min tidning kommer till fel adress, vem bör jag kontakta?

Då det är tidningens förlag som hanterar utskick av tidningarna så bör du kontakta förlaget direkt. Leta upp din tidning i denna lista och kontakta förlaget.

Kan jag köpa lösnummer av tidningar hos er?

Nej, du kan tyvärr inte köpa lösnummer här. Vi erbjuder dock många korta prenumerationer som du kan använda för att testa tjänsten.

Kan jag beställa en prenumeration till utlandet?

Tyvärr erbjuder vi i dagsläget inte möjligheten att beställa prenumerationer till utlandet (gäller ej digitala tidningar). Om du bor i Finland kan du göra din beställning på vår finska systersajt www.lehtitukku.fi.

Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er?

Om du har en fråga som du inte hittar svaret på i vår FAQ så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på epostadressen kundtjanst@tidningsmagasinet.se. För att kunna erbjuda snabb och smidig service till dig erbjuder vi i dagsläget enbart support via epost. Vår kundtjänst är bemannad under vardagar och du får oftast ett svar inom 24 timmar efter att du skickat in din fråga.

Du kan även kontakta oss via kontaktformulär.

Jag har fått fel tidning, vem bör jag kontakta?

Leta upp din tidning i denna lista och kontakta förlaget.

Jag har frågor angående min faktura, vart ska jag vända mig?

Det är förlaget som ger ut tidningen som skickar ut tidning och faktura. Därför kan vi tyvärr inte svara på eller styra över när första tidningen eller fakturan dyker upp. Du bör kontakta förlaget som ger ut tidningen i alla typer av fakturafrågor, kontaktuppgifter hittar du här.

Hur vet jag vilket förlag som ger ut min tidning?

Leta upp din tidning i denna lista för att hitta dess förlag.

Hur säger jag upp min prenumeration?

Du säger upp din prenumeration via förlaget som ger ut tidningen. Leta upp din tidning i denna lista och kontakta förlaget för mer information.

Hur gör jag en adressändring?

Adressändringar görs smidigast via förlaget som ger ut tidningen. Leta upp din tidning i listan på den här sidan och kontakta dem för mer information.

Hur går jag tillväga för att göra en beställning?

Det är väldigt enkelt! Du letar upp den tidning du vill prenumerera på och klickar på "Beställ" eller "Ge bort". På nästkommande sida fyller du i dina uppgifter och bekräftar sedan beställningen. Efter några veckor får du den första tidningen och en faktura.

Så här fungerar Tidningsmagasinet

Du beställer tidningsprenumeration
Vi levererar din beställning till tidningsförlaget
Förlaget levererar tidningen till dig